2 Mayıs 2010 Pazar

kişilik/siz

Kişilik/siz

_kişi kendi gibi bilir ötekini_

kalbimin kulağı iyi işitir, kafamın kulağından...
kalbimin gözü iyi görür, kafamın gözlerinden...

velakin, aldanırım... hep aldanırım... her aldanışta içime kaçar kendime sarılırım... Allah’ıma saklanırım... gördüğüm en güzel şefkat O’nun... üzülmedim desem yalan olur, üzmüşümdür de... ama gerçekten istemeden...

çok tuzaktan son anda dönmüşüm hep "O" sihirli el tutmuştur ellerimden... her sorduğuma yanıt buldum, erken ya da geç... sebepler aradım, varlık aleminden sebepsizliği insandan başka yerde görmedim... nasıl bir egodur insanoğlunda var olan, ham ve şişkin... sanır, dünya dönüyor kendi etrafında... geri kalanlar figuran o zavallı sanıyor kendisini başrolde...

ey mechul son, beni nerede nasıl ansızın yakalayacaksan, yakala ben hazırım... huzura duruşa hazır oldayım... günahlarım ve sevaplarım yen’imin ceplerinde... hepsine sıkı sıkıya sarıldım... suçumu bir başkasının üstüne atmadan, günahımı hiç kimseye yüklemeden... tövbenin kerametine vardım, mana denizine daldım... dil iyiliğini söyler, kötülüğünü gizler anladım... her sözün altında yatan mana başka... her ten örtülüdür başka bir tenle...

ben o şefkatlinin şefkatinden şüphe etmedim... sivri dilim, asi ruhum, keskin sözüm söyledi, niyetim belliydi... inandığım doğrulardan öğrendim, "çamur atma kimseye, izi kalmasın" imkanın varsa temizle çamurunu içinde gizlenen nur uyansın... üzerimize giydiğimiz bu beden, tıpkı giysilerimiz gibi kirlendi, suyla yıkandıkça akıp gitti kiri... ya ruhumun kirleri, ağlamadıkça ve anlamadıkça temizlenir mi?

el yordamı yol bulan körler gibiyiz, tuttuğumuz kadarı bütün bildiğimiz... oysa bilmek bile yetmedi bazı şeyleri... iki kişi ortak bir suça meyleder, biri suçunu göğüsler diğeri vebali atıp kaçar... ne kadar azdır yanlışı kabulenen, misafir odalarını temiz tutup, pisliği halı altına süpürenler gibi...

dışını yaldızlayıp, içini pas tutan biri gibi... çürümüşlüğün kokusu duyulana kadar yalana devam etti... bir tek kendini kandırdı hiç anlamadı... şeytan taşlamaya meraklıdır insanlar, oysa şeytan bile bazılarının yanında melek kaldı...

şeytan dedi ki:_ kibir en sevdiğim günah_

insan kibirlenmedi mi?

yalan sözde gizlidir, özde gizlenemez...

gün gelir değişir dünya, saf tutma zamanı şimdi...

2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder